آموزش فاركس مقدماتي
آموزش فاركس

درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس

 

 

فاركس يكي از بهترين بازارهاي مالي براي سرمايه گذاري مي باشد كه در دهه گذشته رشد چشمگيري داشته و افراد زيادي را از سرتاسر دنيا جذب كرده كرده است.

موفقيت در بازار فاركس مستلزم دانستن نكات و درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس مي باشد كه بايد به سرمايه گذاران اين بازار آموخته شود.

فاركس در ابتدا بازار پيچيده اي ب نظر مي رسد و ممكن است باعث سردرگمي افرادي كه مي خواهند به تازگي در اين بازار سرمايه گذاري كنند شود.

اما اگر سرمايه گذاران نكات و درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس را ياد بگيرند به اين نتيجه خواهند رسيد سرمايه گذاري در اين بازار دشوار نيست.

اگر تصميم گرفته ايد در بازار فاركس سرمايه گذاري كنيد و تمايل داريد نكات و درس هاي سرمايه گذاري در بازار فاركس را ياد بگيريد تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

در اين درس از آموزش فاركس نكات و درس هاي سرمايه گذاري كه باعث موفقيت شما در بازار فاركس مي شود را به شما آموزش مي دهيم.

 

تاريخچه بازار فاركس چيست؟

 

پس از جنگ جهاني دوم هرج و مرج زيادي در جهان به وجود آمد و دولت كشورهاي مختلف نگران اقتصادي جهاني شده بودند.

بنابراين در آن زمان كشورهايي كه تحت عنوان ابرقدرت هاي جهان شناخته مي شدند تصميم گرفتند براي ثبات اقتصاد جهاني كاري انجام دهند.

در آن تصميم گرفته شد براي ثبات اقتصاد جهاني از يك سيستم جامع استفاده شود كه به عنوان سيستم برتون وودز شناخته مي شد.

براساس سيستم برتون وودز كه در سال 1944 به وجود آمد و توسط كشورهاي بزرگ امضا شد دلار به نرخ ارز دلار در برابر طلا تعيين شد.

به عبارتي ارز دلار جايگزين طلا شد و شور آمريكا به يكي از بزرگ ترين قدرت هاي اقتصادي به واسطه ارز خود كه دلار بود تبديل شد.

با تصويب سيستم برتون وودز ارز ساير كشورها براساس دلار آمريكا تعيين مي شد و همه ارزها به ارز دلار وابسته بودند.

زماني كه سيستم برتون وودز  تصويب شد براي مدت زمان كوتاهي نتيجه داد و اقتصاد جهاني تثبيت شد.

اما پس از مدتي كشورها با اقتصادهاي بزرگ با سرعت بالايي شروع به تغيير و رشد كردند و در نتيحه سيستم برتون وودز ديگر نتيجه نداد.

همچنين در آن زمان كشور آمريكا با كاهش ذخاير دلار روبرو شد و باعث شد كه ديگر قادر به ادامه سيستم برتون وودز نباشد.

در نتيحه در سال 1971 سيستم برتون وودز لغو و منسوخ شد يك سيستم ديگر جايگزين سيستم برتون وودز در آن زمان شد كه همان بازار فاركس امروزي است.

بازار فاركس تخت عنوان بازار تبادل ارزهاي خارجي شناخته شد كه يك بازار بين المللي غيرمتمركز بود و افرادي در آن تحت عنوان بازيگران شناخته شدند.

بازيگران اصلي بازار فاركس دولت ها و بانك هاي مركزي،شركت هاي كارگزاري و بازرگاني و صندوق هاي تامين سرمايه بودند.

درواقع بازار فاركس ابتدا مكاني براي افراد خرد و سرمايه گذاران كوچك نبود و فقط دولت هاي و شركت هاي بزرگ در آن فعاليت مي كردند.

اما امروزه همه افراد تحت عنوان سرمايه گذاران كوچك مي توانند در بازار فاركس از سرتاسر دنيا سرمايه گذاري و انجام معاملات سودآور كنند.

 

سرمايه گذاري در بازار فاركس چگونه است؟

 

امروزه بازارهاي مالي مختلفي براي سرمايه گذاري وجود دارد كه سرمايه گذاران از سرتاسر دنيا مي توانند در اين بازارها سرمايه گذاري كنند.

بازار فاركس بازار تبادل ارزهاي خارجي و يكي از بهترين بازارهاي مالي براي سرمايه گذاري و انجام معاملات سودآور مي باشد.

اين بازار مزاياي زيادي دارد و سرمايه گذاران در سرتاسر دنيا مي توانند بدون نياز به مكان يا زمان خاصي در اين بازار سرمايه گذاري كنند.

سرمايه گذاران در هر نقطه اي از كره زمين مي توانند با دسترسي به اينترنت و يك تلفن هوشمند يا لپ تاپ در اين بازار سرمايه گذاري كنند.

سرمايه گذاران پس از سرمايه گذاري در بازار فاركس در اين بازار شروع به تبادل و معامله جفت ارزهاي مختلف مي كنند.

همان طور كه گفتيم در بازار فاركس جفت ارزهاي مختلف مبادله مي شوند و جفت ارزها مربوط به اقتصادي كشورهاي مختلف مي باشند.

از آنجا كه كشورها و نقاط مختلف كره زمين با يكديگر اختلاف زمان دارند به همين بازار فاركس در 24 ساعت شبانه روز فعال مي باشد.

علاوه بر آن فاركس يكي از بزرگ ترين بازارهاي سرمايه گذاري مي باشد كه حجم معاملات در اين بازار روزانه حدود 5 تريليون دلار مي باشد.

اين بازار مكان فيزيكي ندارد و معاملات در آن به صورت آنلاين انجام مي شود به همين دليل دسترسي به اين بازار بسيار آسان مي باشد.

همچنين فاركس داراي ويژگي هايي مي باشد كه اين بازار را از ساير بازارهاي مالي متمايز مي كند.در ادامه ويژگي هاي اين بازار را بررسي خواهيم كرد.

 

ويژگي هاي سرمايه گذاري در بازار فاركس چيست؟

 

فاركس يك بازار بين المللي است كه معامله گران مي توانند در اين بازار در هر زمان كه مي خواهند موقعيت هاي خريد و فروش باز كنند و وارد معامله شوند.

درواقع بازار فاركس يك بازار كاملا انعطاف پذير مي باشد كه سرمايه گذاران مي توانند حتي با داشتن مشاغل ديگر به صورت پاره وقت در اين بازار معامله كنند.

به عبارتي بازار فاركس ساعت كاري ندارد و شما مي توانيد در هر زمان كه مي خواهيد به جز تعطيلات رسمي ميلادي شروع به انجام معاملات كنيد.

در اين بازار شفافيت بالايي وجود دارد و تغييرات در حركات قيمت نتيجه فعاليت تمام فعالان و افراد مشغول در اين بازار مي باشد كه بازار را قابل پيش بيني مي كند.

تجارت بازار فاركس داراي حجم بالايي از معاملات مي باشد و نقدينگي در اين بازار بسيار بالا و در اختيار سرمايه گذار مي باشد و مي توانند از آن استفاده كنند.

هزينه هاي بازار فاركس توسط كارگزاري ها و بروكرها تعيين مي شود و متفاوت مي باشد اما در كل اين بازار نسبت به ساير بازارهاي مالي از هزينه پايين تري برخورداردار است.

همچنين در اين بازار حساب هاي رايگان به نام حساب دمو وجود دارد كه سرمايه گذاران بازار فاركس پيش از ورود به بازار مي توانند در اين حساب ها تمرين كنند.

سرمايه گذاران فاركس مي توانند بدون محدوديت جفت ارز و كالاهاي مختلف را معامله كنند و فرصت هاي معاملاتي زيادي در اختيار آن ها قرار دارد.

ورود و خروج به معاملات بازار فاركس نيز بسيار آسان است شما مي توانيد هر زماني كه مي خواهيد وارد معامله خريد يا فروش در اين بازار شويد.

همچنين اگر زماني در انجام معاملات دچار اشتباه شويد و تصميم به خروج از معاملات خود بگيريد مي توانيد به راحتي از معامله خارج شويد.

همچنين در اين بازار مي تواني سبك معاملاتي خود را داشته باشيد شما مي توانيد در اين بازار معاملات كوتاه مدت يا بلندمدت را انتخاب كنيد.

بنابراين در اين بازار سرمايه گذاران كاملا در انتخاب سبك معاملاتي،زمان و مكان انجام معاملات و استراتژي هاي خود آزاد هستند و به عبارتي رئيس خود هستند.

درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس چيست؟

 

سرمايه گذاري بسيار شبيه زندگي است يا شباهت هاي بسيار نزديك به زندگي دارد. بنابراين درس هاي سرمايه گذاري نيز به زندگي شباهت دارد.

شما از جواني شروع به پرورش سبدي از پيش نيازهاي فردي مي كنيد كه به نظر شما شايسته و درست هستند.

شما بايد مايل باشيد مسئوليت تلاش ها و عواقب ناشي از آن را بپذيريد،بدون اينكه بدانيد دقيقاً تلاش شما و نتيجه آنها با هم چه ميزان ارتباط دارد.

تجربه و مشاهدات نشان مي دهند  كه افرادي كه اين پيش نيازها را با پشتكار چندين سال پرورش مي دهند به نتايج خارق العاده اي خواهند رسيد.

با انجام اين پشتكارها، آنها در مهارت خود استاد مي شوند و پاداش زيادي دريافت مي كنند.

در اينجا 10 پيش نياز وجود دارد كه مشاهدات نشان مي دهد در ميزان موفقيت در بازار فاركس تاثير گذار هستند.

كاري را كه انجام مي دهيد دوست داشته باشيد. اشتياق اهميت دارد بالايي دارد آن را پرورش دهيد و از الهامات خود استفاده كنيد.
موفقيت هاي خود را تكرار كنيد. شكست هاي خود را پاك كنيد سعي كنيد هر دو را از نزديك درك كنيد.
تغيير را بپذيريد.درواقع منظور اين است كه واقعاً انتظار تغيير را داشته باشيد، در برابر آن گشوده باشيد و دريابيد كه چگونه از آن به نفع خود استفاده كنيد.

حباب هايي در  بازارهاي  اتفاق مي افتد، سود آنها را با حس شگفتي،قدرداني و سپاسگذاري قبول كنيد.
در بازارهاي مالي ظاهر شويد از نظر سازماني، جسمي و احساسي براي تجارت آماده باشيد.
اخلاق يكي از مهم ترين درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس مي باشد،تلاش كنيد اخلاق سرمايه گذاران حرفه اي را در خود پرورش دهيد.

هميشه بيشتر از پول خواب خوب شب اهميت دارد هرگز اجازه ندهيد كه به خط قرمز زندگي خود نزديك شويد و از استراخت خود براي درآمدزايي بكاهيد.
با خودتان صادق باشيد. با ديگران مهربان باشيد. اين دو مهارت به هم مرتبط هستند و از درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس مي باشند.
پايان نامه خود را فرمول بندي كنيد.دست به دامان شويد و به نظرات صعودي و نزولي بازار هاي مالي گوش دهيد.

به چشم انداز و استدلال سرمايه گذاران حرفه اي در بازار فاركس گوش دهيد تا به فكر شما كمك كند،اما سپس خودتان تصميم بگيريد.
ستايش براي سود را بپذيريد. مسئوليت ضررهاي خود در بازار فاركس را بپذيريد،اما سپس به كار خود ادامه دهيد.
تاريخ به من نشان داده است كه گاوها يا همان خريداران با فركانس بسيار بيشتري به پاداش خرس ها فروشندگان پاداش مي دهند.

به علاوه،خوش بين بودن و مثبت انديشي يكي از مهم ترين عوامل موفقيت و درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس مي باشد.

اين موارد نكات و درس هاي سرمايه گذاري در فاركس مي باشند كه موفقيت در بازار را فاركس براي سرمايه گذاران تضمين مي كنند.

 

جمع بندي
 

امروزه سرمايه گذاري در بازار فاركس در ميان مردم در سرتاسر دنيا بسيار پرطرفدار شده است و بسياري از سرمايه گذاران به سمت اين بازار جذب مي شوند.

فاركس در ميان بازارهاي مالي موجود داراي ويژگي هاي بسيار خوب است كه اين بازار را از ساير بازارهاي مالي متماير مي كند.

همچنين اين بازار مزاياي بسيار زيادي دارد و دسترسي و سرمايه گذاري در آن بسيار آسان و بدون محدوديت مي باشد.

سرمايه گذاري در بازار فاركس ابتدا ممكن است دشوار به نظر برسد و سرمايه گذاران تازه وارد و مبتدي را سردرگم و دچار اشتباهات كند.

طبيعي است سرمايه گذاران از سرمايه در بازار فاركس كه يك بازار جهاني با حجم نقدينگي بسيار بالا است واهمه داشته باشند.

اما زماني كه سرمايه گذاران براي يادگيري نكات و درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس وقت صرف كنند متوجه مي شوند سرمايه گذاري در  اين بازار دشوار نمي باشد.

ميزان آگاهي در بازارهاي مالي مانند بازار فاركس كه داراي حجم بالايي از نقدينگي است و غيرمتمركز مي باشد و قطعيت ندارد بسيار مهم است.

بنابراين اگر مي خواهيد در اين بازار موفق شويد براي فراگيري نكات و درس هاي سرمايه گذاري بازار فاركس تلاش كنيد.

به شما اطمينان مي دهيم اگر اصول و درس هاي سرمايه گذاري در بازار فاركس را ياد بگيريد مي توانيد با سرمايه گذاري در اين بازار سرمايه خود را چندين برابر كنيد.

موفقيت و شكست در بازار فاركس كاملا بستگي به خودتان دارد و با تلاش و پشتكار خود و فراگيري نكات و درس هاي سرمايه گذاري مي توانيد در اين بازار نتيجه بگيريد.

اميدواريم اين مقاله از آموزش فاركس براي شما مفيد واقع شده باشد و با فراگيري درس هاي سرمايه گذاري در بازار فاركس در اين بازار موفق شويد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۹:۵۵ ] [ Boursforexcom ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی